Menu

Rebranding wereldvermaard kenniscentrum imec.

De high-tech trots van België is imec. Alle grote internationale elektronicafabrikanten, waaronder Samsung, Intel, Sony en Huawei, werken samen met imec voor hun producten van de toekomst. Het bedrijf groeide sinds de oprichting in 1984 uit tot een innovatiecentrum op vlak van digitale technologie met kantoren in België, Nederland, Taiwan, de Verenigde Staten, China, India en Japan. Met een groeiende omzet van ondertussen een half miljard euro per jaar en 3.500 vooraanstaande wetenschappers uit 75 landen in dienst, bewijst imec zichzelf een technology hub dat zich kan meten aan menig Silicon Valley-bedrijf.
Door de recente samensmelting met iMinds, een van Europa’s meest innovatieve ICT research centra, zette imec zich op het wereldtoneel als unieke speler die nano-elektronica combineert met digitale technologie. Voor de creatie van het hernieuwde imec werd Salvo gekozen om een volledige nieuwe branding te ontwerpen. We leverden een visuele identiteit, logo en brandbook aan waarmee imec zich wereldwijd herpositioneert als een van 's werelds meest innovatieve technologiebedrijven. De hernieuwde ambitie is vertaald naar een visuele stijl die het geloof uitstraalt in een maakbare, positieve toekomst: imec - embracing a better life. Salvo's werk voor imec wordt wereldwijd gebruikt en is geëerd met een metersgroot kenteken aan de buitenkant van het bedrijfs nieuwste gebouw.

Lees meer over imec hier.
Het bedrijf is een ware voortrekker op vlak van innovatie. Een van imec’s huidige onderzoeksprojecten is Mission Lucidity, een samenwerkingsverband met KU LeuvenUZ Leuven en VIB. Doordat de farmaceutische industrie weigert te investeren in dementieonderzoek, besloten de vier researchcentra om hun expertise te combineren om een therapie voor dementie en gelijkaardige neurodegeneratieve ziekten te ontwikkelen. Ook hiervoor verzorgde Salvo het strategische en visuele luik. 

Lees meer over Mission Lucidity in onze case study.
 
Website designed by Uncompressed Website made by MINSKY