Menu

Bijloke

Uitdaging

De Bijloke werd geconfronteerd met een elitair en steeds ouder wordend publiek. Aan Salvo werd gevraagd een analyse te maken van de huidige situatie en een nieuwe merkidentiteit te creëren in functie van het artistieke beleid en de huidige en toekomstige bezoekers.

Aanpak

Door middel van een concurrentie- en doelgroepanalyse, deskresearch en interne workshops werd een traject bewandeld dat leidde tot een nieuw identiteitsconcept. Met inbegrip van nieuw logo en baseline.

Resultaat

We introduceerden de baseline ‘Puur Muziek’ waarmee de Bijloke zich positioneert als antipode van het dagelijks hectisch leven. Een plaats waar men tot rust kan komen en genieten van authentieke muziek.

Het logo werd hervormd zodat baseline en logo elkaar zouden versterken.

We creëerden een hedendaagse beeldtaal. Het eerste jaar werkten we met geometrische cirkels. De cirkel sluit aan bij de baseline: het is een heel pure geometrische vorm en tegelijk ook een van de meest complexe vormen. Een spanningsveld dat we ook terugvinden bij de muziekstijlen die in De Bijloke aanbod komen.

Het tweede en het derde jaar werkten we verder met geometrische figuren die de consistentie in de beeldtaal bewerkstelligen. Door de aanpak telkens helemaal anders in te vullen, gaven we elk seizoen haar eigen herkenbare stijl mee. Vanaf het vierde jaar kozen we telkens voor een radicaal andere stijl die wordt doorgetrokken in alle seizoenscommunicatie. De heldere en consistente corporate identity als ondertoon maakt het mogelijke te variëren in seizoenscommunicatie als boventoon.
De Bijloke slaagt erin, met een programmatie van niet de meest toegankelijke muziek, een steeds jonger en breder publiek aan te trekken.

 
Website designed by Uncompressed Website made by MINSKY